שירותים בתוך חדר אמבטיה
הרב יניב חניא כה טבת, תשעד 28/12/2013.......................
שאלה:
בביתנו השירותים נמצאים בתוך חדר הרחצה האם בכל כניסה לחדר זה שלא לצורך שירותים אלא לקחת דבר מה מהארון למשל, עלי לרחוץ ידיים גם מחוץ לחדר בגלל טומאה או שאין צורך.
תשובה:
אם השירותים נקי, ובדרך כלל השירותים בימינו נקיים, אין צורך של ממש.
בכל זאת טוב לנהוג לפחות לשטוף ידיים אחרי יציאה משם (ישנם דעות הלכתיות רבות שבשירותים שלנו יש צורך רק לשטוף ידיים אחרי כניסה קצרה, כך שבמקרה שלכם שמדובר באמבטיה ניתן לנהוג כך תמיד).תשובות נוספות בנושא-מים אחרונים
1. המקור הוא הגמרא שקובעת שמים אחרונים הם חובה כדי לנקות את היידים לםפני הברכה ומעוד סיבות כמו מלח סהלכה
לא חייבים ליטול ידיים אלא אם כן רוצים להתפלל או לאכול. אני, ואני חמניח שעוד רבים כמוני, כן נוהג ליטוברכה
למרות שמבחינה הלכתית זה לא ממש אסור ובמקרה הדחק מותר לשפשף את הידיים לשם ניקיון ואז לברך, נהגו כו
שאלה:
בביתנו השירותים נמצאים בתוך חדר הרחצה האם בכל כניסה לחדר זה שלא לצורך שירותים אלא לקחת דבר מה מהארון למשל, עלי לרחוץ ידיים גם מחוץ לחדר בגלל טומאה או שאין צורך.
תשובה:
אם השירותים נקי, ובדרך כלל השירותים בימינו נקיים, אין צורך של ממש.בכל זאת טוב לנהוג לפחות לשטוף ידיים אחרי יציאה משם (ישנם דעות הלכתיות רבות שבשירותים שלנו יש צורך רק לשטוף ידיים אחרי כניסה קצרה, כך שבמקרה שלכם שמדובר באמבטיה ניתן לנהוג כך תמיד).
תשובות נוספות בנושא-
מים אחרונים
1. המקור הוא הגמרא שקובעת שמים אחרונים הם חובה כדי לנקות את היידים לםפני הברכה ומעוד סיבות כמו מלח ס
1. המקור הוא הגמרא שקובעת שמים אחרונים הם חובה כדי לנקות את היידים לםפני הברכה ומעוד סיבות כמו מלח ס
הלכה
לא חייבים ליטול ידיים אלא אם כן רוצים להתפלל או לאכול. אני, ואני חמניח שעוד רבים כמוני, כן נוהג ליטו
לא חייבים ליטול ידיים אלא אם כן רוצים להתפלל או לאכול. אני, ואני חמניח שעוד רבים כמוני, כן נוהג ליטו
ברכה
למרות שמבחינה הלכתית זה לא ממש אסור ובמקרה הדחק מותר לשפשף את הידיים לשם ניקיון ואז לברך, נהגו כו